Sakroiliak Eklem Ağrısı

Sakroiliak Sendrom (Disfonksiyon)
Şu an için sakroiliak sendromu tespit edebilecek bilinen bir görüntüleme yöntemi yoktur. Sakroiliak sendromun tanısı tamamen klinik muayene bulguları ve hastanın hikayesine bağlıdır. Sakroiliak sendromun görülme sıklığı tüm bel ağrısı vakalarının %18-30’unu kapsadığı düşünülmektedir. Özellikle kadınlarda menstruasyon, gebelik ve doğum sonrası hormonal değişikliklerle pelvis bağlarında relaxasyon sonucu sakroiliak eklemler mekanik zorlamalara yatkın olmaktadır. Jinekolojik operasyonlar sonrası %10 kadında sakroiliak rahatsızlıklar rapor edilmiştir. Genel olarak sakroiliak disfonksiyonun %70-80 bir travma sonrası (düşme gibi) oluştuğu düşünülmektedir.
Belirtileri:
Klinik olarak sakroiliak sendromlu hastada ağrı çoğunlukla alt bel ve kalça üzerinde lokalizedir. Kasıklara ve bacaklara yansıma yapabilir. Nadiren alt karın bölgesinde abdominal ağrı olabilir ve ürolojik rahatsızlıkla karışabilir. Ağrı nedeniyle yürüyüş bozukluğu tanımlayabilirler. Muayenede hastanın yürüyüşünde etkilenen tarafta hafif bir aksama hatta yana doğru salınım gösterebilir. Bacaklar arasında boy farkı oluşabilir Tedavisinde sakroiliak eklemde limit ve kilitlenme varsa bu limitler manipulasyon ve mobilizasyonla açılmalıdır.Sakroiliak eklem rahatsızlığına bağlı yumuşak dokuda oluşan sertlikler yumuşatılmalıdır.Egzersiz ile zayıflamış kaslar kuvvetlendirilmeli, kısalmış kaslar gerilmeli. Manuel fizik tedavi ile sakroiliak eklem rahatsızlığı 2 ila 6 seans arası bir sürede çözülebilmektedir.

× Size nasıl yardım edebilirim?